Depresja poporodowa – objawy, leczenie

Depresja poporodowa może trwać od 2 do 6 miesięcy. Występują zaburzenia nastroju, złe samopoczucie oraz niechęć do wszystkiego. Depresja ta powstaje bezpośrednio po porodzie. Około 20 % kobiet ma z tym problem, jest to często lekceważone i doprowadza do nieporozumień małżeńskich oraz ogromnego dyskomfortu samej kobiety jak i drażliwości, niepokoju samego dziecka. Wiemy o tym doskonale, że dziecko odbiera wszystkie emocję matki i te dobre i te złe.

W procesie leczenia depresji poporodowej najważniejsza jest opieka, więź z bliskimi oraz ich wsparcie. W cięższych przepadkach należy skonsultować się z lekarzem.
Rokowanie na ogół są pomyślne. Im więcej wyrozumiałości i wsparcia Rodziny tym szybszy i łagodniejszy przebieg choroby.

Jakie może mieć objawy?

1. okres trwania do 12 miesięcy,
  2. bezsenność,
  3. brak popędu seksualnego,
  4. spadek masy ciała,
  5. przesadne zamartwianie się o stan zdrowia dziecka,
  6. osłabienie więzi z dzieckiem, czasem nawet odrzucenie dziecka,
  7. myśli obsesyjne.
  8. Depresja poporodowa często mylona jest z tzw. Baby Blues.

Co to BabyBlues i jakie są różnice?
Baby Blues ( przygnębienie poporodowe) jest to czasowe obniżenie nastroju, które występuje od 2-3 tygodni. Spowodowane jest zaburzonymi reakcjami hormonalnymi organizmu po porodzie.

Jakie mogą wystąpić objawy?

1. wahania nastroju, płaczliwość,
  2. niska samoocena typu „ nie poradzę sobie”
  3. zmęczenie,
  4. brak energii,
  5. niepewność,
  6. nadmierna aktywność,
  7. drażliwość,
  8. problem ze snem,
  9. brak apetytu,
  10. utrata wagi ciała.

Kompleksowe radzenie sobie z depresją, stresem i nerwicą w naturalny sposób:

Kliknij w zdjęcie produktów, aby przejść do sklepu:

Zestaw zawiera następujące produkty (kliknij w produkt aby przejść na stronę produktu):

1. Stres Management – Mega B complex – witaminy i minerały dla osób narażonych na stres.
  2. Rhodiolin – naturalny produkt, który rozluźni Twoje kołotane nerwy, oraz poprawi reakcje na stres.
  3. Polinesian Noni – liofilizowany sok z noni przyspiesza regeneracje organizmu i daje uczucie komfortu.

Wszystkie produkty firmy CaliVita są w 100% pochodzenia naturalnego. Nie powodują żadnych uzależnień.